Netwerkmarketing? Niets voor mij!

“Wanneer is nu de beste tijd om met netwerkmarketing te beginnen?”. Deze vraag hoor ik regelmatig en mijn antwoord is steevast hetzelfde…

 

De allerbeste tijd om te beginnen is gisteren. Maar de op een na allerbeste tijd is vandaag!

 

Netwerkmarketing? Niets voor mij!

Zo’n 3 jaar geleden besloot ik met Forever Living Products te gaan samenwerken. En denk je dat ik direct de eerste keer besloot in te schrijven toen het bedrijf aan mij gepresenteerd werd? Natuurlijk niet! Ik had een goedlopende nagelstudio, was international educator nagelstyling en werkte met een leuk cosmeticamerk. Voor een nieuwe business had ik helemaal geen tijd! En dat netwerkmarketing was bovendien al helemaal niets voor mij!

Op een dag ging mijn telefoon. Een vriendelijke vertegenwoordiger vertelde mij dat hij iets supertofs had voor mijn klanten en dit graag zou laten zien. Omdat ik eigenlijk geen nee durfde te zeggen maakten wij een afspraak. De week daarop kwam hij langs en maakte ik kennis met Aloe Vera en het bedrijf Forever Living Products. Echter, ik merkte dat ik mijn aandacht er helemaal niet bij had en alleen maar dacht: ‘dat ga ik dus echt niet doen’.

 

Tijd voor de Clean9

Een poosje later was ik op een netwerkdiner waar een enthousiaste dame een 9-daagse cleansing kuur promootte, de C9. Op basis van Aloe Vera. Van Forever Living Products. En daar werd ik opeens wel getriggerd!

Mijn nagelsalon was inmiddels te succesvol geworden en dat resulteerde voor mij spijtig genoeg in chronische rug- en burnout-achtige klachten. Die C9 kuur was op dat moment dus echt precies wat ik nodig had!

De volgende dag belde ik de vertegenwoordiger van toen. Hij bleek geen vertegenwoordiger, maar zelfstandig distributeur. En het bleek ruim 2 jaar terug te zijn dat hij bij mij was geweest om het bedrijf en de C9 aan mij te laten zien. Naast de kuur testte ik een aantal andere producten en omdat ik zo enthousiast was kregen mensen in mijn omgeving ook interesse. Voordat ik het wist had ik, alleen door de producten aan te bevelen, een kleine klantenkring opgebouwd. En achteraf bekeken was dit dus, heel ongemerkt, de start van mijn nieuwe business.

Aanvankelijk stortte mijn wereld in toen de huisarts kort daarna liet doorschemeren dat ik, als mijn rug mij lief was, beter maar kon stoppen met zittend werk. Mijn salon sluiten was een verstandige keuze, maar het afscheid van mijn trouwe klanten en de creatieve kant van het werk vielen mij zwaar. Het was niet meer dan een logisch gevolg dat ik mij verder ging verdiepen in het verdienmodel van Forever.

 

De nieuwe uitdaging

Ik besloot een bedrijfspresentatie te bezoeken en wat ik daar zag beviel mij wel. Er werden geen gouden bergen beloofd. Ja, er valt een goed inkomen te verdienen. En je kunt werken waar, met wie en wanneer je wilt. Maar… je moet er wel iets voor doen. Je zult tijd moeten investeren, want het is een vakgebied die je je eigen zult moeten maken.

De presentatie eindigde met 3 vragen:

  • Ben je toe aan verandering?
  • Ben je bereid tijd en energie te steken in een nieuwe uitdaging?
  • Durf je nog te dromen?

Bij elke vraag maakte mijn hart een grotere sprong en toen wist ik: nu ben ik er klaar voor. Mijn nieuwe bedrijf, Novus Lifestyle, werd geboren.